Pivní kuriozity: Šalina Starobrno!

Nějaký čas nepokračující (a tím kapku nepravidelný) seriál o pivu a pivovarech se dočkal. Vzpomenu PRVNÍ, DRUHÝ a TŘETÍ díl a dnes udělám výjimku z (plánovaných) rozumů o výrobě piva a vložím jako Intermezzo článek o kuriozitách, respektive první díl k takovému tématu: Petr Jelínek zve k návštěvě "Šalina-Pubu"…

Náš původní záměr brzdí nedostatek času. Tedy plán sestavit 3-4 krát do roka další epizodu seriálu o nejtradičnějším nápoji naší země, v němž Česká republika VYNIKÁ. A nejen co do konzumentské „kázně“ - v níž VÝRAZNĚ čníme nad zbytkem světa - ale především v produkci a výrobnách PIVA. Už se zmiňovalo, že Česká republika sice stvoří každý rok pouze asi 1% světové produkce, ale to je asi o 30% více, než náš národ „zmaří“ - a za druhé je to při kvalitě českého pivovarnictví ve zlomku objemu světa (19milionů ČR versus 1,9 miliardy hektolitrů Svět) jistě VELMI příznivé číslo. Myšleno objem každoročního výstavu ve srovnání s pravděpodobně nižšími součty u jiných Západoevropanů vůči spotřebě a potažmo i podílu obyvatel ČR na světové populaci: ze zhruba 7,3 miliardy lidí na Zemi tvoří ČR pouze asi 1,3 promile čili zhruba jednu a čtvrt tisíciny a vůči tomu je setina světové pivní výroby docela unikátní…

Dnes jsme se ale dostali k zábavnějšímu tématu. A tím je zajímavá KURIOZITA z města, u něhož sídlí i naše skromná provozovna, na JEJÍMŽ Webu vychází tento seriál. Starobrno je tradiční značkou, která patří k Moravě stejně, jako Gambrinus nebo Staropramen k Čechám. Mnozí by ještě namítli, že všechny tři zmíněné názvy patří v jejich představách do skupiny tzv. EUROPIV, ale za Brňáky bych si dovolil tvrdit, že tradiční druhy piv ze Starého Brna na tom nejsou až tak zle. Každý rozumný konzument, který ví, kde se dá pořád ještě napít solidního Média, slušné Dvanáctky, mi asi dá za pravdu. Nakonec: když se projedu na kole a chci jedno točené, nad značkou Starobrno osobně neohrnu nos, i když Desítka bývá slabší. A to, jak se poslední sezóny profiluje reklamní činnost tohoto velkého pivovaru, je spoustě lidí velmi sympatické, to hlavně s využitím moravských symbolů i patriotismu a především hokejové Komety, které pravděpodobně pivovar „sype“ značné prostředky do rozpočtu. Jeho rozšiřovaná VIP-tribuna tomu nasvědčuje…

K věci: před téměř třemi lety, v červnu 2013, byla dokončena a představena unikátní tramvaj s kompletní výbavou jako pojízdná pivnice a názvem ŠALINA PUB. Přestavba sériové tramvaje Tatra K2R podle návrhu ateliéru Valachovič (odkaz) trvala tři měsíce a stála asi 3 miliony korun, s financováním - podle dostupných pramenů - pivovarem Starobrno. Od září 2013 má tato „šalina“ jezdit na pravidelné lince v pátek 4x ze Svoboďáku podle tohoto rozpisu. Interiér byl oproti „civilní verzi“ zcela přepracován (dobrý popis pod odkazem): má 38 míst k sezení a 17 k stání, výčep - firma GS Technik - pak 3 pivní kohouty a hosté se mohou i drobně najíst. Všude jsou držáky na pivo a prospekt uvádí také audio-video systém a toaletu. No řekněte sami: nesvezli byste se někdy? Škoda, že nejbližší koleje u Jinačovic jsou až v Brně-Bystrci, že…

Main media

Fotogalerie

 

 

 

 

 

 

Aktuality

Po roce Vánoce, Vánoce přicházejí… Obligátní začátek známého popěvku. Čas letí kalupem: ony jsou tu fakt zase Vánoce! V sobotu 8.

Jedním z našich nejúspěšnějších témat bývá podle zpětné vazby Svatomartinské hodování.

Pivovarnictví

Nějaký čas nepokračující (a tím kapku nepravidelný) seriál o pivu a pivovarech se dočkal.

webdesign A.G.A. studio