Cyklisti a tůristi, Bistro vás zajistí!

RESTAURACE Bistro PEKÁRNA tady bude v srpnu zodpovědných ŠEST let! Cykloturistická OÁZA se službami pro místní i přespolní se zaměřila už od počátku na pěší a (hlavně) bicykly vybavené cestovatele z blízka i zdaleka. Jinačovická cyklo-trasa CZT 5269 - nedávno vyznačená KČT (Klubem Českých Turistů) - tvoří spojku s délkou zhruba 9 km od panelové cesty u sportovního letiště Medlánky odbočkou z Brněnského kolečka (CZT 5005, cca 70 km) až po napojení na CZT 5231, probíhající přes Moravské Knínice. Zmíněná 5231čka vede z Mokré Hory přes Lelekovice, Kuřim a Moravské Knínice až do Veverské Bítýšky a má zhruba 22 km…

Autor všech zdejších aktualit a Správce Webu Petr Jelínek je sám aktivním cyklistou, byť nemá na svůj koníček samozřejmě tolik času, jako většina našich hostů. A často na svých cestách vidí nejrůznější příklady, jak dělat anebo nedělat (Úžasný) restaurační zařízení pro cyklisty a turisty. Náš nový „velkokapacitní“ stojan na kola před zahrádkou už zde byl představen. Podle zpětné vazby doplňuje výborně obloukové stojany z pozinkovaných trubek, které mají své vlastnosti. Takže všem, kteří se bojí o svůj výplet nebo kotoučové brzdy, je systém zavěšení za sedátko ideální, nehledě k supermoderní variantě plášťů 29“, které se mezi rámy stojanů už nevejdou…

Z jiného soudku by mohlo být opětovné zopakování naší NÁPOJOVÉ a JÍDELNÍ nabídky s jasným zaměřením i na menší chuťovky pro cykloturisty. Výkonné sestavě výčepních kohoutů pak pomáháme svým malým přičiněním, aby měly nápoje správnou teplotu, protože (znovu autor-cyklista Usmívající se) ani sebezajímavější pivo NENÍ IN, nemá-li správnou teplotu - rozumějme když není SPRÁVNĚ vychlazené. Neoficiální pravidlo říká, že pivo podávané ve sklenici na stůl má mít 7° až 9° a my se snažíme, aby se takto podávala i třetinka BEZ ohledu na „roztočení“ pípy. Pokračováním čtení textu doporučuji hlavně všem, kteří sledují cykloturistické značení a rádi jej využívají…

Značená cykloturistická trasa CZT5269 slouží svému účelu vcelku překvapivě dobře, my si dnes zopakujme, o co vlastně jde v praxi a v terénu. Citaci z prvního odstavce doplňme názornými obrázky v mapách a tipy se znalostí místních poměrů a stezky (trasy) samotné. CZT5269 začíná na rozcestí tzv. Brněnského kolečka, což je zajímavá, ale po pravdě náročná okružní trasa kolem Brna v délce asi 70 km. Od Kolečka vede cesta oficiálně (tj. značená) polní cestou vzhůru do kopce, jehož stoupání se může zdát rekreačním cyklistům nebo dětem nepříjemné. Pro tyto „výkonnostní skupiny“ - ale také pro situace po vydatných deštích - doporučuje autor aktuality se odklonit podle obrázku po polní cestě od letiště rovně do lesa na modrou turistickou cestu, na niž se napojí asi po 500 metrech. Zpět na CZT5269 se cyklista dostane před vstupem do lesa u první závory. Ať už byla cestou na naši trasu zvolena varianta polní cestou nebo lesem, v každém případě je nutno se na cyklotrase lesem odpojit z modré turistické podle šipky mírně vlevo. Dále trasa pokračuje po klesající příjemné cestě s jedním malinkým stoupáním za druhou závorou a z lesa vyjede vlevo naproti tzv. bažantnici štěrkovou cestou vpravo k aleji, přes niž se projede kolem čističky do prvních uliček naší obce. V té chvíli je k naší základně už jen zhruba 700 metrů: po levé ruce zůstane budova Sokola s hřištěm, památnou lípu kousek dále míjí trasa vlevo; a úzkou Uličkou, již se stejně tak i říká, provede stezka cestovatele přímo k nám na náves. Cykloturistická restaurace, jejíž stránky právě čtenář čte, obsahuje mimo jiných vymožeností i Samoobslužný servis, drobný prodej duší, lepení nebo i „pouze“ záplat a lepidel; a v případě potřeby půjčuje nýtovačku na řetězy a velkou pumpu. Věrní konzumující mají pak všechny půjčovací libůstky zadarmo, ale dost přihřívání vlastní pověstné polívčičky, po občerstvení se pokračuje dále. Napojení na asfaltovou komunikaci k lesu a dále na Moravské Knínice se zase doporučuje určit podle dešťových srážek z předchozího dne: první úsek totiž probíhá opět polní cestou od domů za hlavní silnicí kolem torza tzv. hitlerovské dálnice. Variantou po hlavní silnici (chodníku) na Kuřim s odbočením na trasu 5269 těsně za cedulí ukončující obec dopravně se ušetří při eventuálním rozbahnění polňačky dost nervů. Zmíněnou silnicí se pohodově pokračuje k lesu, dále kolem myslivecké chaty se střeleckou věží a dolů na Knínice, kde se u kapličky dá uhnout na značenou trasu k návsi obce, ale opět je tu dvojice variant. Pokud tu nechce pokračovat cyklista prostřednictvím trasy 5231 na Bítýšku a nebojí se silničních úseků, je lepší projet kolem kapličky rovně; a na hlavní silnici pokračovat plynule na Chudčice. Úsek trasy po bývalém železničním náspu bývá totiž i několik dní po vydatnějších deštích blátivý takovým tím mazlavým černým způsobem a provoz na silnici II. třídy (č. 386) k Chudčicím nebývá příliš hustý. Kompletní představení bude možná brzy doplněno více fotografiemi a nejlépe i videoklipy z malé „akční kamery“, již vozívá i autor článku občas na řídítkách…       

No nic: TRASA přes Jinačovice byla názorně popsána a my můžeme všechny už jenom POZVAT K NÁM…

Main media

Fotogalerie

 

 

 

 

 

 

Aktuality

Jedním z našich nejúspěšnějších témat bývá podle zpětné vazby Svatomartinské hodování.

Dovršili jsme SEDM LET POCTIVÝCH SLUŽEB cykloturistické RESTAURACE!

Pivovarnictví

Nějaký čas nepokračující (a tím kapku nepravidelný) seriál o pivu a pivovarech se dočkal.

webdesign A.G.A. studio